NKA pályázati felhívás! /Digitális ismeretátadási tartalmak létrehozása/

Kedves Partnereink és Kedves Érdeklődők!

Szeretnénk felhívni a figyelmet az NKA aktuális pályázatára, amelynek keretében időszakos, illetve kisebb állandó kiállításokhoz kapcsolatos digitális ismeretátadási tartalmak létrehozására lehet pályázni. 

Javasoljuk, hogy pályázzanak velünk!  A megvalósításhoz szeretnénk figyelmükbe ajánlani a magyar fejlesztésű ExhibitOnline rendszerünket, amely már több hazai közgyűjteményben is sikeresen működik. (A részletes információkat lásd alább.)

 

NKA pályázat benyújtási határidő: 2022. április 19. éjfél
Megvalósítás időtartama: 2022. június 1.- 2023 június 30.
Keretösszeg: 85000000 ft
Igényelhető támogatás: 2000000 Ft /pályázat

 

Az NKA pályázat elérési útja:

https://nka.hu/kiemelt-kategoriak/palyaztatas/kollegiumok-felhivasai/muzeumok-220419

 

Érdeklődés esetén, kérem vegyék fel velünk a kapcsolatot:

 

Lovászi Viktor
ExhibitOnline projektvezető
Tel.: +36703327106
Email: viktor.lovaszi@oiki.hu

 

Termékismertető:

 

 

ExhibitOnline

 látványos eszköz múzeumi kiállítások digitális archiválására,
közzétételére, és online tárlatvezetések megvalósítására

Az ExhibitOnline alkalmazás segítségével látványosan életre keltheti, illetve hosszú távon is elérhetővé teheti, archiválhatja kiállításait a digitális térben, így a jelentős szellemi és anyagi ráfordítással létrehozott múzeumi tárlatok böngészhető online kiállítások, sőt akár bevételt generáló online tárlatvezetések formájában látogathatóvá válnak. Alkalmazásunk nem csupán a kiállítótereket, a kiállítás kontextusát és a kiállított tárgyakat mutatja be a mai digitális eszközökhöz méltó, hatékony formai megoldásokkal, hanem helyet ad a kiállításhoz kapcsolódó kiegészítő tartalmaknak egyaránt. (3D modellek, kiállítás katalógus, sajtóvisszhang, kiegészítő audio/video háttéranyagok bemutatása)

Az ExhibitOnline segítségével életre keltett kiállításokat elérhetővé lehet tenni a múzeum weblapján, ezzel egy bárhonnan és bármikor elérhető fizetős, vagy szabadon letölthető tartalommal gazdagodik az intézmény webes jelenléte. Ez erősíti az intézmény szakmai hírnevét és értékes, időtálló tartalmat kínál a látogatónak.

Hogyan szervezhetünk online tárlatvezetéseket?

A platformunkon létrehozott kiállításokat a felhasználó intézmény a nagyközönség számára nem elérhető webes tartalomként hozza létre, majd a múzeum szakképzett tárlatvezetője, illetve a kiállítás kurátora által moderálva egy videokonferencia platform (pl. Zoom) segítségével közvetíti az előzetesen regisztrált résztvevők számára. A tárlatvezetésre szóló jegyet az intézmény jegyértékesítő partnere (pl. Jegymester) értékesíti, aki az online esemény linkjét vásárlás után elküldi a résztvevők számára. A tartalom hozzáférését az intézmény korlátozhatja az esemény időtartamára, vagy a tárlatvezetést követő néhány napra, hogy a látogatóknak lehetőséget adjon a kiállításban való önálló böngészésre is.

Hogyan hozhat bevételt egy online tárlatvezetés a múzeum számára?

Tapasztalataink szerint egy 45-60 perces online tárlatvezetésen kényelmesen 20-25 látogató vehet részt. Ez a látogatói létszám felkészült facilitálással lehetőséget ad a kérdezésre, beszélgetésekre, egy valós közösségi és egy emlékezetes látogatói élmény létrehozására.

Egy ilyen online tárlatvezetés árát érdemes más kulturális termékekhez viszonyítani: online színházi előadás, koncert vagy házimozi jegy árához. Minőségi platformon hozzáférhető kulturális termékért 2000 forintot ma már szívesen kifizet a vásárló. Ehhez egyrészt hozzájárultak a megváltozott (digitálisan felkészültebb) látogatói szokások, másrészt a valóban minőségi kulturális tartalom iránti fokozott igény. További előnye az online tárlatvezetésnek, hogy egy jegy megvásárlásával akár ketten-hárman is körbeülhetik a számítógép monitorját, vagy az okos TV-t. 2000 forintos jegyár esetén egy online tárlatvezetés akár 50 000 Ft bevételt generálhat, így az ExhibitOnline alkalmazás az intézmény bevétel termelő eszközévé válik.

Ezen túl nem elhanyagolható szempont, hogy a virtuális kiállítást szervező intézmény értékes, hosszú távon hasznosítható látogatói adatokat gyűjthet, hiszen az online tárlatvezetéseken történő részvétel regisztrációhoz kötött. 

Referenciák:

  • Ludwig Múzeum
  • Szépművészeti Múzeum
  • Magyar Nemzeti Galéria
  • Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum
  • Magyar Zsidó Múzeum
  • Pannonhalmi Apátság Múzeuma 

Néhány konkrét példa (megtekintéshez kattintson a képre)

 

 

 

 

Elérhetőségek

Hírlevél